Ja en dan is het bijna zover.. - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van IllinoisMichiel - WaarBenJij.nu Ja en dan is het bijna zover.. - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van IllinoisMichiel - WaarBenJij.nu

Ja en dan is het bijna zover..

Door: Michiel Uiterweerd

Blijf op de hoogte en volg

03 Februari 2014 | Nederland, Nijmegen

Besef is een vreemd iets. Al ruim 5 maanden ben ik bezig om mijn reis naar Amerika te plannen en nu, exact een week voor aanvang begin ik mij pas heel echt te beseffen dat ik allerlei mensen een half jaar niet meer ga zien. Ik heb het al wel vaker gezecht maar nu toch wel een beetje realistischer. Alsof gevoel en handelen ver uitelkaar lagen, tot deze paar dagen. Tentamens klaar, alle verslagen afgewerkt die zowieso af moeten zijn alvorens mijn vertrek, maar ook een leuk afscheidsfeestje (dank u dames en heren ;) ) doen mij dit beseffen. Daarom heb ik nu het gevoel dat ik kan zeggen dat ik er helemaal klaar voor ben. Ik heb een visum, vliegticket, een appartement en een positie als student intern geregeld in Amerika m.a.w. het avontuur kan beginnen!!

10 Februari vertrekt mijn vliegtuig naar Chicago, die hele vliegreis duurt ongeveer 14 uur. Eerst land ik in Copenhagen waar ik 4 uur moet wachten en daarna is het nog 9 uur naar Chicago. Ik zal dan in de "windy city" overnachten en dan kan ik met de trein afreizen naar Urbana-Champaign. Volgens Google-maps is dat een reis van ongeveer 3 uur dus als ik mijn tijd wat handig inplan kan ik misschien alvast wat van de stad zien! Met weersvooruitzichten die strenge vorst laten zien, kan dat erg interessant worden!

Trouwens:
Op de Universiteit ga ik een onderzoek doen naar verschillende verbindingen en een katalysator die al ontwikkeld is. Voor zover ik nu weet is het mijn opdracht dat ik die bouwstenen (in mijn geval z.g. heterocyclische verbindingen) inelkaar knutsel, op moleculair niveau welliswaar. En dat ik die vervolgens ga testen in een reactie met de katalysator.

Behalve het boeiende onderzoek wil ik natuurlijk zoveel mogelijk van het uitgestrekte land, met zijn diverse landschappen zien. Zijn al mijn vooroordelen en cliche's over de U.S.A. waar? Zijn veel mensen daar veel te dik en is MC.Donnalds goedkoper dan een een maaltijd uit de suppermarkt? Zijn veel Amerikanen werkelijk zo dom en wereldvreemd? Is het werkelijk zo gemakkelijk om een wapen te kopen in Amerika; zijn er zoveel mensen met een wapen op zak? Vroeg of laat zal ik ongetwijfeld een voorzichtige conclusie kunnen trekken hierover. Echter zijn slechts een paar dingen zeker; niet een enkele Amerikaan is hetzelfde. Een Amerikaan is ook slechts een mens.

Gr.,

Michiel

  • 04 Februari 2014 - 06:59

    Erika.:

    Nu al een mooi stuk geschreven. Ben benieuwd naar je bevindingen. En je begin vanje reis. Hele ondernememing.maar vast en zeker moeite waard. Die je als persoon weer een stuk rijker maakt met deze ervaning. Zet hem op kerel.

  • 04 Februari 2014 - 19:20

    Wouter:

    Enige wat ik nog te melden heb is dit:
    Denk aan het boodschappenlijstje :P
    Succes man!!!

  • 05 Februari 2014 - 20:51

    Lian:

    Geweldig Michiel
    Maak er een mooie tijd van .Ik blijf je volgen
    groetjes Lian

Tags: Vertrek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Mei 2014

Simpele vraag, hopelijk eenvoudig antwoord.

15 April 2014

Praten, slijmen of oprecht veel te dik

20 Februari 2014

Werk

11 Februari 2014

Een begin

03 Februari 2014

Ja en dan is het bijna zover..

Actief sinds 01 Feb. 2014
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 10749

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: