Werk - Reisverslag uit Champaign, Verenigde Staten van IllinoisMichiel - WaarBenJij.nu Werk - Reisverslag uit Champaign, Verenigde Staten van IllinoisMichiel - WaarBenJij.nu

Werk

Blijf op de hoogte en volg

20 Februari 2014 | Verenigde Staten, Champaign

Of je je nou helemaal thuis voelt of niet, gewenning komt vrij snel naarmate je routine begint te ontwikkelen. Opstaan (7 AM), ontbijten, koffie en aan het werk. Dan tot een uur of 7-8 PM op de universiteit aan het werk, naar huis om te eten, dan nog een paar uur lekker niets doen en lekker naar bed.

Ik merk vooral dat ik moe word, door het werk. Er word verwacht dat ik er naar streef om iedere dag circa twee reacties in te zetten, opwerk (extractie, kolom) en de producten volledig karrakteriseer (voor de niet chemisch onderlegde lezer: ik moet twee experimenten uitvoeren) dit moet ik doen en daarnaast er word van mij verwacht dat ik ook tussendoor nog even colleges en een soort "cursus" NMR spectrometrie volg en ik moet ook mijn huishouden nog zien te regelen. Donderdag is er meestal een werkoverleg, dat duurt vaak tot laat in de avond (10-11 PM). Gelukkig sta ik met hele leuke mensen op het laboratorium, iedereen is vriendelijk en het is leuk om te horen waar iedereen vandaan komt. Iedereen is ook gedreven en heeft duidelijk passie voor zijn/haar vak!

Ik krijg te maken met veel nieuwe interessante chemie, zoals organometaalchemie (koolstofverbindingen gebonden aan metalen), en dan met name de toepassing ervan in organische synthese.

Iets wat ik al wist maar wat mij toch verbaast: Amerikanen mogen er dan bekent om staan 'lui' te zijn op het gebied van lichaamsbeweging en eetgewoonten, ze werken wel hard. Dagen van 8 tot 8 zijn eerder regel dan uitzondering.

Oja wat eten betreft, er heerst hier vooral een "restaurant cultuur", daarmee doel ik op het feit dat heel veel Amerikanen regelmatig de deur uit gaan om te lunchen in een restaurant. Werkelijk elk type voedsel is gedegradeerd tot een vorm van fastfood of andere snelle hap. Pasta/noodles, rijst, friet, hamburgers, pizza; werkelijk alles is te bestellen achter een balie en is binnen 5 minuten klaar om naar binnen te werken. Voor een supermarkt moet (ik in ieder geval) een half uur met de bus, deze rijd alleen na 7 PM tot 11.

Graag zie ik nog meer van het land, als de mogelijkheid zich binnenkort aandient, ga ik maar eens een tripje naar chicago plannen :).

In de tussentijd zal ik hier nog een verslag posten.



  • 20 Februari 2014 - 09:44

    Mark:

    Klinkt interessant Michiel!
    Wel hard werken....
    Hopelijk houd je nog vrije tijd over om eens een tripje te maken binnenkort!
    Nog veel succes en vooral veel plezier!
    Groetjes Mark (HH77)

  • 20 Februari 2014 - 19:00

    Lian :

    Fijn dat je het naar je zin hebt .Wel lange dagen zeg!
    Blij van je te horen.
    Geniet van alle nieuwe dingen Michiel
    Groetjes Lian

  • 21 Februari 2014 - 18:51

    Netty:

    Fijn dat het goed met jou gaat,
    je moet natuurlijk ook nog wel even wennen,
    wel leuk dat je op het laboratorium met leuke mensen omgaat.
    nog een fijne tijd.
    Groetjes Netty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Champaign

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Mei 2014

Simpele vraag, hopelijk eenvoudig antwoord.

15 April 2014

Praten, slijmen of oprecht veel te dik

20 Februari 2014

Werk

11 Februari 2014

Een begin

03 Februari 2014

Ja en dan is het bijna zover..

Actief sinds 01 Feb. 2014
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 10738

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: